Bordje in de tuin
PrijzencircusNou, bij het voeren van één merk kun je groter inkopen, beter onderdelenvoorraden houden, betere dienstverlening van je leverancier verlangen, marketingondersteuning krijgen, en die ketel met je ogen dicht ontleden. En het is een helder verhaal naar je klant: Dit is het. Dit krijg je bij ons, voor wat anders moet je naar onze collega’s. Dat scheelt een hoop overbodig gedoe over een klus die je toch niet krijgt. Onze strategie is: niet meedoen in het prijzencircus. En het lukt. Transparant en duidelijkHet verdienmodel van een installatiebedrijf van ons kaliber zit niet in de materialen, maar in de dienstverlening daaromheen. Dan moet je duidelijk zijn richting klant. Dus ook transparant zijn over de prijs, maar vooral: wat krijgt een klant hiervoor? En dan is het een kwestie van je beloftes nakomen, zo goed mogelijk werk leveren, en samen met je klant zo weinig mogelijk storingen nastreven. Dat doen we door vooral veel belangrijke informatie te geven (bijvoorbeeld door goede instructie van simpele zaken als water bijvullen). Een klant denkt vaak niet in ketelmerken, hoe graag wij misschien ook willen. Die wil geen trammelant, en vooraf duidelijkheid over een totale prijs. Niets is frustrerender voor een klant dan wanneer bij facturering nog even een aansluitsetje, expansievat of vage voorrijkosten worden doorberekend. Een klant fop je niet. Sterker nog: die is positief verrast als er géén kleine lettertjes zijn. Terug naar het bordjeDan gaat de telefoon. Een klant belt over het bordje in de tuin. Je zou denken dat men er horendol van wordt. Nee, wat blijkt: Mevrouw belt naar ons bedrijf met de mededeling dat de monteur bezig is met het vervangen van de cv-ketel, maar het bordje is vergeten. De buurt moet natuurlijk wel weten dat ze ‘een Verspeek’ krijgt. Dát is voor haar namelijk het échte ketelmerk, niet het merk dat op het toestel staat! |